“Werkplekbeheer voor heel verschillende gebruikers: van techneuten bij een kabelreus tot zorgpersoneel in een ziekenhuis.”

Marnix

Tijdens mijn eerste anderhalf jaar bij Vaerder heb ik afwisselend bij DeltaFiber en het Sint Franciscus Ziekenhuis in Rotterdam gewerkt in werkplekbeheer en op de servicedesk. Dat komt erop neer dat je gebruikers helpt als ze problemen hebben met de software of de hardware. Wij komen dan op de werkplek kijken wat we kunnen doen. Het kan van alles zijn. De monitor, het toetsenbord, de muis, docking stations voor de laptops, maar ook printers en scanners. Eigenlijk alles wat je kunt aansluiten.

“Werkplekbeheer voor heel verschillende gebruikers: van techneuten bij een kabelreus tot zorgpersoneel in een ziekenhuis.”

De afwisseling van opdrachten bij totaal verschillende organisaties is interessant.

Bij een bedrijf als DeltaFiber ligt de focus heel erg op de techniek. De gebruikers zijn gewend aan computers en kunnen meestal wel online geholpen worden. In het Sint Franciscus ligt dat heel anders. Daar ligt de focus op zorg. De medewerkers zijn niet per se bèta’s. Daar heb je veel meer contact met de gebruikers. Zeker als er iets misgaat waarbij de zorg in gevaar komt. Dan moet je alles uit je handen laten vallen om snel ter plekke een oplossing te gaan zoeken.

Het ziekenhuis naar de cloud

Bij het Franciscus was ik onderdeel van het projectteam dat de migratie naar een nieuwe werkomgeving regelde. Ze gingen van lokale opslag naar opslag in de cloud van Microsoft. Daarbij moesten bijna alle computers vervangen worden door nieuwe, met ook een nieuw besturingssysteem. Dat leverde bij veel gebruikers een hoop problemen op, waardoor er ook veel ondersteuning nodig was. Bovendien is een ziekenhuis ook qua beveiliging extra gevoelig. Zo moest de patiëntendatabase vanwege de vertrouwelijke persoonlijke informatie lokaal opgeslagen blijven. Overigens heeft Microsoft tools die bestanden kunnen scannen op gevoelige gegevens. Dan krijgen de gebruikers een waarschuwing als ze die gegevens op een onveilige manier willen opslaan of kopiëren. Deze tools gebruiken we ook bij grote bedrijven om te zorgen dat er geen persoonlijke gegevens, zoals bankrekeningnummers, naar buiten lekken.

Quarantaine

Maar goed, een technisch communicatiebedrijf is dus heel wat anders dan een ziekenhuis. Zeker toen ik net begon bij het Franciscus, in 2020. Tijdens de pandemie, moest een aantal afdelingen in quarantaine, waaronder de IC. Daar heb ik echt minder leuke dingen gezien.

Vaerder is thuis

Hoe ik bij Vaerder terecht kwam? Ik heb eerst tweeëneenhalf jaar bij de politie gewerkt in de lokale ondersteuning ICT. Daar werkte ik samen met Dwen, terwijl haar man Michael al bij Vaerder werkte. Toen mijn contract bij de politie afliep was Dwen inmiddels óók al naar Vaerder overgestapt. Zij hebben mij toen bij Vaerder aangemeld. Dus nu werken we weer bij elkaar. Vaerder is een heel leuke werkgever, met veel vrijheid en vanuit het management de motivatie om jezelf te blijven ontwikkelen. Je weet echt dat je gezien en gehoord wordt.

BBQ bij de baas

Het grappige van collega’s van Vaerder is natuurlijk dat je elkaar eigenlijk maar zelden ziet. Daarom probeer ik zo veel mogelijk bedrijfsuitjes te bezoeken. We hadden dit jaar al drie, vier events, waaronder de barbecue bij de baas in de tuin. Bijna iedereen was daar wel. Als het even kan, ga ik naar het Vaerder kantoor in Gouda. Daar komen ook diverse collega’s naar toe die van hun opdrachtgever thuis mogen werken. Die gebruiken Vaerder dus als hun ‘thuis’. Door dit soort ontmoetingen krijg ik ondanks de externe opdrachtgevers toch het gevoel dat mijn Vaerder-collega’s echte collega’s zijn.”

Wil je ook werken bij Vaerder?

Meldt je aan voor een persoonlijk gesprek

Meer weten over het team van Vearder?

Wij werken o.a. voor: